• Behandeling
  • Praktische informatie
  • Vergoeding

Spreekuur dermatologie

Wat houdt het spreekuur dermatologie in?

Het spreekuur van de dermatoloog is bedoeld voor patiënten met uiteenlopende huidziekten en/of huidproblemen, zoals eczeem, psoriasis, huidkanker, moedervlekken,open been, allergieklachten, spataderen en geslachtsziekten. Ook kunt u snel terecht voor beoordeling en behandeling van verdachte huidafwijkingen. We beschikken over poliklinische verrichtingskamers voor kleine chirurgische ingrepen.

Verwijzing van uw (huis)arts

Het spreekuur dermatologie valt onder verzekerde zorg en wordt met een verwijzing van uw (huis)arts vergoed.

Met welke klachten kunt u op het spreekuur dermatologie terecht?

Met alle klachten die te maken hebben met uw huid. Zoals onder andere:

• acne;
  • moedervlekken;
  • alle vormen van huidkanker;
  • eczeem;
  • psoriasis;
  • spataderen (flebologie);
  • goedaardige huidafwijkingen;
  • allergisch contacteczeem;
  • haar- en nagelafwijkingen;
  • pigmentstoornissen;
  • jeuk;
  • SOA (geslachtsziekten);
  • galbulten;
  • wratten.

Hoe werkt het spreekuur dermatologie?

Tijdens het eerste gesprek bespreekt u met de dermatoloog uw klachten. De dermatolooog stelt vervolgens een diagnose en zal met u (indien nodig) een behandelplan opstellen.

Het onderzoek

Om een juiste diagnose te stellen moet er in een aantal gevallen, naast de beoordeling van de dermatoloog, aanvullend onderzoek worden verricht. Bijvoorbeeld dermatoscopie om moedervlekken te beoordelen, het afnemen van huidbiopten voor microscopisch onderzoek, bloedonderzoek, huidkweken op schimmels of andere infecties of duplexonderzoek om de doorgankelijkheid van bloedvaten te onderzoeken.

Er zijn verschillende onderzoeken mogelijk:

Uitslag naar uw (huis)arts

Wij informeren uw verwijzend (huis)arts schriftelijk en binnen 24 uur na onze bevindingen, diagnose en therapieadvies. De resultaten van aanvullend onderzoek, zoals huidkweken, bloeduitslagen of huidbiopten versturen wij zodra deze bekend zijn.

Spreekuur dermatologie

Voor het spreekuur dermatologie moet u altijd een afspraak maken. Voor het maken van een afspraak hebt u een verwijzing nodig. U kunt ons direct bellen voor een afspraak: 088 0100 900.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van:

• Maandag t/m donderdag van 8:00 tot 20:00 uur
  • Vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 9:00 tot 13:00 uur

Voor de afspraak

Wij verzoeken u vriendelijk 10 minuten eerder aanwezig te zijn. U kunt zich dan melden bij onze balie.

Wilt u svp onderstaande documenten meenemen:

• het aanvraagformulier, dat u van uw (huis)arts meekrijgt;
  • uw verzekeringspasje;
  • uw identiteitsbewijs;
  • uw Actueel Medicatie Overzicht.

Spreekuur dermatologie

Wordt het spreekuur dermatologie bij DC Klinieken vergoed?

Ja. Het spreekuur dermatologie valt onder de basisverzekering en wordt volledig door uw zorgverzekeraar vergoed als u een verwijzing van uw (huis)arts hebt. Houd wel rekening met uw eigen risico.

Meer informatie over vergoedingen bij DC Klinieken

Hebt u nog vragen over vergoedingen van zorg binnen DC Klinieken, kijk dan op de website onder vergoedingen. Of neem contact op met de financiële administratie via het telefoonnummer 088 0100 937 of mail naar debiteuren@dcklinieken.nl.