Afspraak
Afspraak maken
Ja, om een afspraak te maken heeft u een verwijzing nodig van uw (huis)arts.
Was deze informatie nuttig?
Voor het maken van een afspraak heeft u een verwijzing nodig van uw (huis)arts. Indien u die al heeft, kunt u ook een terugbelverzoek achterlaten. U kunt ook telefonisch een afspraak maken via ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Als u in aanmerking komt voor online afspraken maken, krijgt u een SMS met verdere instructies.
Was deze informatie nuttig?
De voucherlink is 24 uur geldig. Daarna kunt u contact opnemen met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Ja, iemand anders kan voor u een afspraak maken. Om er zeker van te zijn dat dit door de juiste (door u gekozen) persoon gebeurt, moet diegene wel uw geboortedatum en BSN-nummer aan ons doorgeven ter verificatie.
Was deze informatie nuttig?
Het is op dit moment nog niet mogelijk een afspraak te maken via Mijn DC Klinieken. U kunt in ons patiëntenportaal wel uw persoonlijke gegevens en informatie over uw afspraken inzien.
Was deze informatie nuttig?
Nee, voor het verzetten en annuleren van een online gemaakte afspraak moet u het Service- en Informatiecentrum bellen via 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Voorlopig kunt u alleen voor het specialisme radiologie online een afspraak inplannen.
Was deze informatie nuttig?
Afspraak wijzigen
Wij bieden u altijd de eerstvolgende afspraakmogelijkheid aan. Soms komen bepaalde tijden vrij als iemand een afspraak annuleert, deze bieden we u ook altijd aan.
Was deze informatie nuttig?
Ja, iemand anders kan uw afspraak wijzigen. Om er zeker van te zijn dat dit door de juiste (door u gekozen) persoon gebeurt, moet diegene wel uw NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats) aan ons doorgeven ter verificatie.
Was deze informatie nuttig?
Ja, u kunt uw afspraak annuleren door te bellen naar het Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900. Bel uw afspraak minstens 24 uur van tevoren af. Als u niet komt opdagen of te laat afzegt, ontvangt u alsnog de rekening.
Was deze informatie nuttig?
Ja, u kunt uw afspraak wijzigen door te bellen naar het Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Praktische informatie
U kunt zich bij binnenkomst melden bij onze balie. Op uw afspraakbevestiging kunt u vinden hoelang van te voren u aanwezig moet zijn.
Was deze informatie nuttig?
Wij vragen u naar uw afspraak de volgende documenten mee te nemen: uw geldig identiteitsbewijs, verzekeringspasje, verwijsbrief van uw (huis)arts en een actueel medicatieoverzicht (die kunt u opvragen bij uw apotheek).
Was deze informatie nuttig?
Verwijzing
In dat geval moet u contact opnemen met uw (huis)arts, die kan uw verwijzing indien mogelijk voor u aanpassen naar DC Klinieken. Als u de verwijzing naar DC Klinieken heeft ontvangen, kunt u een afspraak maken door te bellen met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Heeft u (nog) geen verwijzing? Neem dan contact op met uw (huis)arts. Die kan de verwijzing voor u in orde maken. Heeft u wel al een verwijzing maar niet voor DC Klinieken? Neem ook dan contact op met uw (huis)arts. Hij of zij kan uw verwijzing indien mogelijk voor u aanpassen naar de zorginstelling van uw keuze.
Was deze informatie nuttig?
Als u een verwijzing heeft van uw (huis)arts voor DC Klinieken, ontvangt u van uw arts een ZorgDomein-verwijzing, een algemeen aanvraagformulier of een verwijsbrief. Indien u een algemeen aanvraagformulier of verwijsbrief ontvangt van uw (huis)arts, dan klopt het dat u geen ZorgDomein-nummer heeft. Heeft u wel een verwijzing via ZorgDomein, dan kunt u het ZorgDomein-nummer vinden op de verwijzing.
Was deze informatie nuttig?
Coronavirus
Algemeen
Ja, deze afspraak kan gewoon doorgaan. Blijf thuis als u verkoudheidsklachten heeft. U kunt telefonisch contact opnemen met het Service- en Informatiecentrum 088 0100 900 om uw afspraak te verzetten.
Was deze informatie nuttig?
We doen er alles aan om het besmettingsgevaar te verkleinen. Onze medewerkers nemen alle hygiënemaatregelen die door het RIVM zijn voorgeschreven. Als u bij ons komt voor een afspraak, vragen we u uw handen te desinfecteren. Daarvoor hebben we desinfecterende middelen in elke vestiging.
Was deze informatie nuttig?
In sommige gevallen moet er tijd zitten tussen de vaccinatie en uw afspraak. Voor maag- en darmonderzoeken en afspraken bij de dermatoloog moet er minimaal 48 uur zitten tussen de vaccinatie en uw afspraak. Voor een behandeling op de pijnpoli moet er minimaal 1 week tussen de vaccinatie en uw afspraak zitten.
Was deze informatie nuttig?
U mag een begeleider meenemen naar uw afspraak. Bij extreme drukte in de kliniek, kunnen wij uw begeleider vragen buiten op u te wachten.
Was deze informatie nuttig?
Ons Service- en Informatiecentrum staat voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900 om uw afspraak te verzetten.
Was deze informatie nuttig?
Herhaalrecept aanvragen
Algemeen
Uw herhaalrecept kunt u aanvragen via het receptenformulier op onze website.
Was deze informatie nuttig?
Nadat u het herhaalrecept heeft aangevraagd via onze website, gaat uw behandelend arts het recept uitschrijven. Wanneer de arts dit doet is afhankelijk van zijn/haar aanwezigheid. Na het uitschrijven ligt het recept de volgende werkdag klaar bij uw apotheek.
Was deze informatie nuttig?
Wij zijn afhankelijk van de aanwezigheid van uw arts om uw medicatie te herhalen. Een deel van onze artsen werkt parttime. Het aanvragen van een herhaalrecept kan daarom wat langer duren. Wij raden u aan uw recept altijd ruim op tijd aan te vragen. Is dit niet gelukt? Dan kan uw huisarts het recept ook uitschrijven.
Was deze informatie nuttig?
U kunt in dat geval het beste contact opnemen met uw apotheek. Die kan een recent medicatieoverzicht voor u uitdraaien.
Was deze informatie nuttig?
Klachten en suggesties
Algemeen
Lukt het niet om uw klacht samen met onze medewerkers op locatie op te lossen? Dan kunt u via onze website een formulier invullen om uw klacht in te dienen. Kijk voor meer informatie op www.dcklinieken.nl/contact/klachten-en-suggesties.
Was deze informatie nuttig?
Medisch dossier
Dossier aanvragen
U kunt het formulier ‘Opvragen medisch dossier’ via pdf invullen en ondertekenen. Printen is dus niet nodig. Ondertekenen doet u zo: klik in het pdf-bestand op ‘gereedschappen’, kies voor ‘invullen en ondertekenen’.
Was deze informatie nuttig?
Wij streven ernaar alle aanvragen binnen 5 werkdagen te verwerken. U kunt uw medisch dossier in de meeste gevallen ook zelf downloaden via Mijn DC Klinieken. Heeft u nog geen toegang tot ons patiëntportaal, dan kunt u dat aanvragen bij ons Service- en Informatiecentrum via het telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Als u patiënt was bij MCV en uw medisch dossier wilt opvragen kunt u het formulier ‘Medisch dossier opvragen’ invullen. Wij streven ernaar alle aanvragen binnen 5 werkdagen te verwerken.
Was deze informatie nuttig?
Helaas is het niet mogelijk een aanvraag met spoed te behandelen. De aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Uitzonderingen op deze regel zijn spoedaanvragen vanuit het ziekenhuis (bijvoorbeeld de Spoedeisende Hulp (SEH) of de operatiekamer).
Was deze informatie nuttig?
Omdat uw dossier privacygevoelige informatie bevat moeten wij uw identiteit verifiëren. Wij controleren of de handtekening op het formulier overeenkomt met uw handtekening op uw geldig identiteitsbewijs. Zo willen wij persoonsfraude voorkomen. Na deze controle vernietigen wij de kopie van uw legitimatiebewijs.
Was deze informatie nuttig?
Dossier delen
U kunt ook telefonisch toestemming geven voor het delen van uw medische gegevens. Neem daarvoor contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900. Dit geldt alleen voor het delen van beelden en foto’s. Wilt u uw medisch dossier delen met een andere zorgverlener? Vul dan het formulier ‘Medisch dossier opvragen’ in en stuur deze ingevuld naar ons op met een kopie van uw geldig legitimatiebewijs.
Was deze informatie nuttig?
Uitslag onderzoek
U kunt 24 uur na uw afspraak bij radiologie uw beelden bekijken via beeld.dcklinieken.nl (PACSonWeb). U heeft hiervoor een referentiecode nodig. Die kunt u vinden op het formulier dat u na de afspraak heeft meegekregen. Heeft u deze niet (meer)? Neem dan contact op met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Voor eigen gebruik branden wij geen CD-roms. U heeft na het onderzoek een brief meegekregen met een referentiecode. Daarmee kunt u via beeld.dcklinieken.nl uw beelden inzien. Indien u deze referentiecode niet (meer) heeft, kunt u deze telefonisch opvragen bij het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900. Indien wij beelden naar een andere zorginstelling moeten sturen, kunt u hiervoor het formulier ‘Opvragen medisch dossier’ downloaden en ingevuld terugsturen. Wij verzenden vervolgens uw medisch dossier naar de zorginstelling die u heeft aangegeven. Dit doen wij via een digitaal platform, waarop bijna alle zorginstellingen in Nederland zijn aangesloten.
Was deze informatie nuttig?
Mijn DC Klinieken
Account
Neem contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900. Wij helpen u dan verder.
Was deze informatie nuttig?
Zoek in de App Store of Google Play Store naar de app ‘Mijn DC Klinieken’ en klik op ‘download’.
Was deze informatie nuttig?
U kunt zich aanmelden voor ons patiëntportaal in de kliniek waar u onder behandeling bent. Vraag ernaar bij de baliemedewerker. Neem uw legitimatiebewijs mee. Nadat u bent aangemeld, ontvangt u een e-mail met daarin instructies hoe u uw account activeert. Binnen 24 uur na activatie heeft u toegang tot uw gegevens in Mijn DC Klinieken. Voor de veiligheid krijgt u elke keer dat u inlogt, een inlogcode per sms op uw telefoon. Houd deze dus bij de hand.
Was deze informatie nuttig?
Mijn DC Klinieken is een beveiligd patiëntportaal. Wij maken gebruik van een 2-factor authenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord, ter controle een unieke code moet invullen. Deze ontvangt u per sms. Dit is een extra stap om uw identiteit te controleren.
Was deze informatie nuttig?
Uw gegevens zijn pas 24 uur na activatie zichtbaar in Mijn DC Klinieken. Als u geen informatie ziet staan (maar wel uw afspraken), dan is er nog geen informatie uit uw medische dossier beschikbaar. Na uw eerste bezoek verschijnt relevante informatie in uw portaal. Wanneer u ook geen afspraken ziet staan, dan is uw identiteit mogelijk nog niet gecontroleerd. Wacht dan 24 uur en probeer het nog een keer. Werkt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Als u uw wachtwoord bent vergeten kunt u een e-mail sturen naar info@dcklinieken.nl. Vermeld hierin uw naam, geboortedatum, postcode + huisnummer, mobiele telefoonnummer en de laatste 4 cijfers van uw BSN-nummer. U kunt ook bellen naar ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Neem contact op met het Service- en informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Het is op dit moment nog niet mogelijk een afspraak te maken via Mijn DC Klinieken. U kunt in ons patiëntenportaal wel uw persoonlijke gegevens en informatie over uw afspraken inzien.
Was deze informatie nuttig?
Nee, uw medische gegevens zijn vertrouwelijk. U kunt daarom alleen een account aanmaken met uw eigen e-mailadres en 06-nummer.
Was deze informatie nuttig?
Ja, u ziet in de app hetzelfde als op de webpagina van Mijn DC Klinieken. Enkel de vormgeving is anders.
Was deze informatie nuttig?
Nee. Medische informatie is vertrouwelijk. Daarom hebben u en uw partner ieder een eigen Mijn DC Klinieken-account nodig.
Was deze informatie nuttig?
U kunt uw persoonsgegevens in Mijn DC Klinieken zelf aanpassen door in te loggen in het patiëntenportaal. Als uw medische gegevens niet (lijken te) kloppen, neem dan contact op met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
Algemeen
Wij gaan op een veilige manier om met uw gegevens. We voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Uw patiëntenportaal bevat gevoelige informatie, log daarom uit als u klaar bent met het gebruik van het portaal. Bij gebruik van de appversie wordt u automatisch uitgelogd wanneer u de app sluit. Bij de computerversie wordt u automatisch uitgelogd wanneer u de browser of het tabblad waarin Mijn DC Klinieken is geopend sluit.
Was deze informatie nuttig?
Wanneer u informatie in Mijn DC Klinieken niet begrijpt, stel deze vraag dan tijdens uw volgende afspraak. Als u geen volgende afspraak heeft, kunt u telefonisch contact opnemen met de betrokken behandelaar via het Service- en informatiecentrum, dit kan:
maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;
vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;
zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;
via telefoonnummer 088 0100 991
Was deze informatie nuttig?
We raden u aan om een moderne internetbrowser te gebruiken. Voorbeelden daarvan zijn Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari of Microsoft Edge. (De verouderde browser Internet Explorer ondersteunt de portal niet.)
Was deze informatie nuttig?
Nee, u hoeft niet te betalen om Mijn DC Klinieken te gebruiken, het is een gratis service voor onze patiënten.
Was deze informatie nuttig?
Voor alle patiënten van DC Klinieken is Mijn DC Klinieken toegankelijk.
Was deze informatie nuttig?
U kunt worden aangemeld voor het patiëntenportaal als u een e-mailadres en een 06-nummer heeft. U kunt inloggen op een mobiele telefoon, laptop, computer of tablet met internetverbinding. Om uw gegevens in te zien via een mobiele telefoon of tablet, adviseren wij u gebruik te maken van de Mijn DC Klinieken-app. Voor het invullen van vragenlijsten werkt de versie op de computer het beste.
Was deze informatie nuttig?
Uw gegevens in Mijn DC Klinieken komen uit uw medisch dossier. Voor uw gegevens in Mijn DC Klinieken gelden dezelfde regels als voor uw digitale dossier dat we bij DC Klinieken gebruiken. U leest hier meer over het privacybeleid
Was deze informatie nuttig?
Het patiëntenportaal Mijn DC Klinieken is een beveiligde digitale omgeving. U kunt er informatie vinden over uw zorg bij DC Klinieken, zoals: uitslagen van onderzoeken, uw medicatieoverzicht, uw afspraken, vragenlijsten, uw allergieën, uw actuele gezondheidsproblemen, uw medische voorgeschiedenis en brieven van uw (huis)arts.
Meer informatie over Mijn DC Klinieken kunt u hier lezen.
Was deze informatie nuttig?
Vraag tijdens uw volgende afspraak aan uw zorgverlener om de gegevens aan te passen. De informatie in Mijn DC Klinieken komt namelijk direct uit uw medisch dossier. Als u geen volgende poli-afspraak heeft, kunt u telefonisch contact opnemen met de betrokken behandelaar via het Service- en informatiecentrum, dit kan:
maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;
vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;
zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;
via telefoonnummer 088 0100 991
Was deze informatie nuttig?
Uitslagen
U kunt 24 uur na uw afspraak bij radiologie uw beelden bekijken via beeld.dcklinieken.nl. U heeft hiervoor een referentiecode nodig. Die kunt u vinden op het formulier dat u na de afspraak heeft meegekregen. Heeft u deze niet (meer)? Neem dan contact op met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?
U kunt alle labuitslagen na 7 werkdagen bekijken in Mijn DC Klinieken. Alle overige verslagen zijn vanaf 14 kalenderdagen beschikbaar in het patiëntportaal.
Was deze informatie nuttig?
Vragenlijst
Het kan zijn dat u een verplichte vraag nog niet heeft beantwoord. Druk rechtsboven op de knop ‘versturen’. Dan komt u op de pagina uit met de verplichte vraag, deze is dan rood gemarkeerd. Als u deze invult, kunt u de vragenlijst wel versturen.
Was deze informatie nuttig?
Controleer altijd eerst of u de laatste versie van uw internetbrowser heeft geïnstalleerd. Ons advies is Google Chrome te gebruiken. Het kan ook helpen cookies te verwijderen in uw browserinstellingen. Heeft u meerdere uitnodigingen ontvangen voor het invullen van een vragenlijst, gebruik dan altijd de laatst ontvangen e-mail. Daarin staat de juiste link naar de vragenlijst.
Was deze informatie nuttig?
U kunt eerst proberen de internetbrowser of de app af te sluiten. Vervolgens kunt u de vragenlijst opnieuw openen. Als dit niet werkt, neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900 of vul dit formulier in op onze website. Wij nemen dan op werkdagen binnen 24 uur contact met u op.
Was deze informatie nuttig?
Soms komt onze e-mail met daarin een link naar de vragenlijst, per ongeluk in uw spam terecht. Controleer daarom alle mappen in uw mailbox. Mocht u de e-mail echt niet meer kunnen terugvinden, neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900 of vul dit formulier in op onze website. Wij nemen op werkdagen binnen 24 uur contact met u op.
Was deze informatie nuttig?
U kunt een of meerdere vragenlijsten van ons ontvangen. Dit is afhankelijk van het onderzoek of de behandeling waarvoor u onze kliniek bezoekt of heeft bezocht. Welke vragenlijst u ontvangt en hoe vaak, verschilt per specialisme. Bent u bijvoorbeeld patiënt op de afdeling pijnzorg, dan ontvangt u vóór, tijdens en na uw bezoek een vragenlijst. Zo kunnen wij meten of de behandeling een positief effect heeft gehad. Daarnaast vragen wij onze patiënten ook een enquête in te vullen over patiënttevredenheid. Dit is niet verplicht, maar uw ervaringen in onze kliniek helpen ons onze zorg en dienstverlening te verbeteren.
Was deze informatie nuttig?
Vergoedingen
Registratie en declaratie
Als uw behandeling over de jaargrens gaat, dan kan dit inderdaad gebeuren. De startdatum van uw zorgtraject (officieel een diagnosebehandelcombinatie (dbc) genaamd), is namelijk leidend voor welk eigen risico aangesproken wordt. U komt bijvoorbeeld in januari voor een behandeling naar onze kliniek. Maar de dbc is al in december geopend toen u voor het eerste consult kwam. Hierdoor betaalt u uw eigen risico van het vorige jaar. Ook al krijgt u de factuur pas in januari, nadat de dbc gesloten is. Meer informatie kunt u hier vinden.
Was deze informatie nuttig?
Dat klopt. Zorginstellingen werken namelijk met vaste zorgtrajecten, zogenaamde diagnosebehandelcombinaties (dbc). Een dbc wordt geopend op het moment dat het eerste contact heeft plaatsgevonden. Een dbc wordt vervolgens gesloten op een vast aantal dagen na opening. Dit is wettelijk bepaald. Als uw behandeling dan nog niet klaar is, opent de arts een tweede dbc. Dit gebeurt dus ook op een vast moment. Daarom komt de startdatum op de factuur meestal niet overeen met de datum waarop u in onze kliniek was.
Was deze informatie nuttig?
De medisch specialist registreert de diagnose, consulten en eventuele aanvullende onderzoeken of behandelingen. Na sluiting van de dbc worden deze gegevens naar een landelijke computer gestuurd. Daar wordt de juiste dbc bepaald met behulp van een voorgeprogrammeerde beslisboom. Deze informatie wordt weer naar ons teruggestuurd, zodat wij de factuur kunnen opstellen.
Was deze informatie nuttig?
Wanneer u pijnzorg van DC Klinieken heeft ontvangen én bent verzekerd bij (een van de labels van) VGZ sturen wij de factuur rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. Uw verzekeraar betaalt de factuur geheel of gedeeltelijk aan ons. Daarbij wordt ook uw (nog openstaande) eigen risico verrekend. Kijk voor meer informatie op www.dcklinieken.nl/vergoedingen.
Was deze informatie nuttig?
Zorgkosten worden standaard onderverdeeld in twee segmenten, namelijk A en B.
- A-segment: dit zijn landelijk vastgestelde tarieven. De tarieven mogen niet hoger zijn dan een bepaald maximum, zoals vastgesteld door de NZA (Nederlandse Zorgautoriteit). Voor een aantal onderzoeken binnen kindercardiologie hanteren wij lagere tarieven.
- B-segment: dit is het vrije segment. Zorginstellingen en zorgverzekeraars mogen met elkaar in onderhandeling over deze tarieven. De tarieven in dit segment kunnen dus per zorginstelling verschillen. Ruim 95% van alle zorg valt in het B-segment.
Was deze informatie nuttig?
Wanneer u pijnzorg van DC Klinieken heeft ontvangen én bent verzekerd bij (een van de labels van) Menzis, ontvangt u van ons een factuur. Deze factuur stuurt u naar uw zorgverzekeraar. Uw verzekeraar betaalt de factuur geheel of gedeeltelijk aan u uit. Daarbij wordt ook uw (nog openstaande) eigen risico verrekend.
U maakt het bedrag aan ons over dat u terug heeft gekregen van uw zorgverzekeraar plus het eigen risico dat nog openstond. Onder vermelding van het factuurnummer, maakt u het bedrag over naar Stichting DCA rekeningnummer NL98 RABO 0395080843.
Was deze informatie nuttig?
Dbc’s zijn maximaal 120 dagen geopend. Wij kunnen de factuur pas sturen als de dbc is gesloten. Vervolgens sturen wij binnen twee weken de factuur naar uw zorgverzekeraar. Het kan echter voorkomen dat uw zorgverzekeraar langer doet over het verwerken van de factuur. Daardoor kan uw eigen risico afrekening ook vertraging oplopen. En aangezien dbc’s tot 120 dagen geopend kunnen staan, kunt u tot 4 maanden na uw bezoek nog een factuur van ons ontvangen.
Was deze informatie nuttig?
Een diagnosebehandelcombinatie (dbc), ook wel een dbc-zorgproduct genoemd, is een behandeltraject met een afgebakende doorlooptijd die hoort bij een specifieke zorgvraag. Het is een pakket aan zorgproducten dat een patiënt gemiddeld ontvangt bij een bepaalde diagnose. Het is dus niet de zorg die u als individu heeft ontvangen. Dit houdt ook in dat niet elke injectie, test of foto apart wordt berekend. U ontvangt een factuur waarop gemiddelde tarieven in rekening zijn gebracht. Ga naar deze pagina voor meer informatie over de registratie en declaratie van zorg.
Was deze informatie nuttig?
Tarieven
U heeft zorg ontvangen van DC Klinieken, de factuur van die zorg sturen wij naar uw zorgverzekeraar. Het kan zijn dat u vragen heeft over de kosten, bijvoorbeeld omdat het eigen risico twee keer wordt verrekend of de datum niet klopt met uw bezoek aan de kliniek. Dit heeft te maken met hoe wij zorg registreren en declareren. Meer informatie kunt u hier lezen.
Was deze informatie nuttig?
Voor het specialisme allergologie zijn de landelijke tarieven relatief hoog. Dit heeft te maken met de complexiteit van deze zorg. Indien u een hoog eigen risico heeft, kan het zijn dat deze volledig opgaat aan dit consult. Als uw eigen risico lager is dan de factuur óf al op is, wordt het overige bedrag betaald door uw zorgverzekeraar.
Was deze informatie nuttig?
Helaas kunnen wij van tevoren niet aangeven wat uw behandeling gaat kosten. Wij weten dan nog niet hoe uw behandeltraject er precies uit gaat zien. Pas als de medisch specialist een diagnose heeft gesteld en bijbehorend behandelplan heeft opgemaakt, kunnen we een prijsindicatie geven. Het definitieve zorgproduct bepalen we achteraf, aan de hand van de uitgevoerde zorgactiviteiten.
Was deze informatie nuttig?
Soms is er een consult op afstand met u afgesproken, in plaats van een bezoek op locatie. Dit is een consult dat u in overleg met uw arts heeft ingepland en waarvoor u anders naar de locatie was gekomen. Ook consulten op afstand worden in rekening gebracht, net als een fysiek bezoek aan één van onze klinieken. De kosten hiervoor zijn gelijk.
Onder consult op afstand valt een belconsult, e-mailconsult en/of een videoconsult. Als u ons belt om bijvoorbeeld een afspraak te verzetten, dan geldt dit uiteraard niet als een consult op afstand.
Was deze informatie nuttig?
Vergoedingen Algemeen
Ja, DC Klinieken heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Voor meer informatie over de contracten kunt u kijken op www.dcklinieken.nl/vergoedingen.
Was deze informatie nuttig?
DC Klinieken heeft met alle zorgverzekeraars contracten. Het komt soms wel voor dat een specifieke behandeling onder een bepaald specialisme, niet gecontracteerd is. Dit geldt voor pijnzorg bij Menzis (en alle labels die vallen onder Menzis) en pijnzorg en neurlogie bij VGZ (en alle labels die vallen onder VGZ). Maar omdat wij werken met een coulanceregeling, hoeft u de factuur voor deze zorg bij Menzis en VGZ (en labels) niet zelf te betalen. Bij Menzis moet u wel zelf de factuur declareren. Bij VGZ doen wij dit voor u. Kijk voor meer informatie over vergoedingen en de uitzonderingen voor VGZ en Menzis op www.dcklinieken.nl/vergoedingen.
Was deze informatie nuttig?
Ja, de zorg die u bij DC Klinieken krijgt vanuit de basisverzekering wordt in vrijwel alle gevallen 100% vergoed. Net als in het ziekenhuis. U heeft hiervoor wel een verwijzing van uw (huis)arts nodig. Kijk voor meer informatie op www.dcklinieken.nl/vergoedingen.
Was deze informatie nuttig?
Zorgverzekeraars
Zorg wordt gefactureerd in dbc’s. De dbc wordt gefactureerd aan de zorgverzekeraar waar u bij aanvang van de behandeling verzekerd was. Als u na uw eerste consult overstapt naar een andere zorgverzekeraar, wordt de volledige behandeling toch gefactureerd aan uw oorspronkelijke zorgverzekeraar. Als deze zorgverzekeraar de factuur niet betaalt, ontvangt u de factuur zelf.
Was deze informatie nuttig?
Iedereen die in Nederland woont of werkt, is wettelijk verplicht een zorgverzekering af te sluiten. Doet u dit niet, dan moet u de kosten van de behandeling zelf betalen. Dit geldt ook voor buitenlandse patiënten zonder Nederlandse zorgverzekering. Hiervoor geldt het passantentarief. Deze kunt u vinden op www.dcklinieken.nl/vergoedingen.
Was deze informatie nuttig?
Zorg bij DC Klinieken
Huid en Allergie
Dit is afhankelijk van wanneer u de afspraak heeft.
Heeft u in Den Haag of Voorschoten een afspraak voor allergologie vóór 1 juli 2022? Dan verandert die afspraak niet, u wordt gewoon verwacht in onze kliniek. Tijdens deze afspraak kunt u bij onze baliemedewerker aangeven op welke andere locatie (Amsterdam (Lairesse), Rotterdam of Groningen) u uw behandeling wilt voortzetten na 1 juli 2022 (indien van toepassing).
Heeft u in Den Haag of Voorschoten een afspraak voor allergologie op of ná 1 juli 2022? Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen op een andere locatie (Amsterdam (Lairesse), Rotterdam of Groningen). Daarnaast bieden wij sommige consulten ook aan op afstand (via beeldbellen). Zo hoeft u niet iedere keer naar onze kliniek te komen. Mocht u daarin geïnteresseerd zijn, kunt u dat aangeven bij uw (huis)arts.
Was deze informatie nuttig?
Dit is afhankelijk van wanneer u de afspraak heeft.
Heeft u in Den Haag of Voorschoten een afspraak voor allergologie vóór 1 juli 2022? Dan verandert die afspraak niet, u wordt gewoon verwacht in onze kliniek. Tijdens deze afspraak kunt u bij onze baliemedewerker aangeven op welke andere locatie (Amsterdam (Lairesse), Rotterdam of Groningen) u uw behandeling wilt voortzetten na 1 juli 2022 (indien van toepassing).
Heeft u in Den Haag of Voorschoten een afspraak voor allergologie op of ná 1 juli 2022? Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen op een andere locatie (Amsterdam (Lairesse), Rotterdam of Groningen). Daarnaast bieden wij sommige consulten ook aan op afstand (via beeldbellen). Zo hoeft u niet iedere keer naar onze kliniek te komen. Mocht u daarin geïnteresseerd zijn, kunt u dat aangeven bij uw (huis)arts.
Was deze informatie nuttig?
Bij Huid & Allergie is het eerste consult altijd een intake. We doen dan nog geen behandeling.
Was deze informatie nuttig?
Maag- en darmonderzoeken
U kunt uw afspraak alleen verzetten via de screeningsorganisatie (RIVM). Dit kan tot drie dagen voor de afspraak, daarna kan de afspraak niet meer worden gewijzigd. Wij stellen een aantal plekken in ons spreekuur beschikbaar voor het bevolkingsonderzoek darmkanker. Het RIVM deelt deze plekken vervolgens in. DC Klinieken heeft helaas geen invloed op welke patiënt op welk moment wordt ingepland. Heeft u een afspraak heeft bij een andere zorgaanbieder, maar wilt u liever naar DC Klinieken? Dan kunt u de afspraak verplaatsen via de screeningsorganisatie.
Was deze informatie nuttig?
Helaas is dat niet mogelijk. U kunt meedoen aan het bevolkingsonderzoek darmkanker vanaf 55 jaar. Als u eerder klachten heeft kunt u dit bespreken met uw huisarts. Zo nodig kan de huisarts u verwijzen voor een darmonderzoek.
Was deze informatie nuttig?
Ja, wij hebben alle gegevens en informatie van MCV-patiënten overgenomen in ons systeem. Mocht uw arts hebben aangegeven dat u een vervolgonderzoek nodig heeft over 3,5 of 10 jaar, ontvangt u daar vanzelf een oproep voor.
Was deze informatie nuttig?
De meeste mensen met darmkanker zijn 55 jaar of ouder. Tussen de 55 en 75 jaar is de kans het grootst dat iemand darmkanker krijgt. Daarom is het belangrijk op deze leeftijd goed onderzoek te doen naar de gezondheid van uw darmen. Op dit moment wordt overwogen de leeftijd voor het bevolkingsonderzoek darmkanker de verlagen naar 50 jaar. In dit artikel leest u meer over de campagne ‘Red 1000 levens’ die DC Klinieken hiervoor heeft gevoerd samen met andere zorgorganisaties.
Was deze informatie nuttig?
De wachttijd voor de coloscopie die u van uw huisarts heeft doorgekregen is in feite de wachttijd voor het eerste intakegesprek, niet het onderzoek zelf. Omdat u voor dit onderzoek een roesje krijgt, moeten wij eerst een intake doen. Hetzelfde geldt voor een gastroscopie met sedatie. Voor een gastroscopie zonder sedatie is de wachttijd werkelijk de tijd tot het onderzoek zelf, en niet tot het eerste intakegesprek.
Was deze informatie nuttig?
Op alle locaties met een MDL-afdeling worden er maag- en darmonderzoeken gedaan (coloscopie en gastroscopie). Op onze locatie in Apeldoorn wordt ook proctologie gedaan.
Was deze informatie nuttig?
Pijnzorg
Afhankelijk van uw klachten en de mogelijke behandeling kan er tijdens uw eerste consult al een behandeling plaatsvinden. Dit verschilt echter per locatie en specialisme. Ons advies is daarom altijd een begeleider mee te nemen als u een fysieke afspraak heeft bij DC Klinieken.
Was deze informatie nuttig?
Radiologie
U kunt 24 uur na uw afspraak bij radiologie uw beelden bekijken via beeld.dcklinieken.nl. U heeft hiervoor een referentiecode nodig. Die kunt u vinden op het formulier dat u na de afspraak heeft meegekregen. Heeft u deze niet (meer)? Neem dan contact op met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Was deze informatie nuttig?