aA
Pagina voorlezen

Mijn DC Klinieken

Als patiënt van DC Klinieken heeft u toegang tot ons patiëntenportaal Mijn DC KliniekenIn het portaal ziet u de uitslag van uw onderzoeken en wanneer uw volgende afspraak is. U kunt er ook vragenlijsten invullen in het kader van uw behandeling. In het portaal staan tevens belangrijke documenten zoals de brief van uw (huis)arts en (een deel van) uw medische gegevens. 

 

 

 

Inloggen Mijn DC Klinieken

Een medewerker van het Service- en Informatiecentrum stuurt u een uitnodiging voor het portaal. In deze e-mail staat een link waarmee u uw account kunt activeren. Soms komt het voor dat een medewerker op locatie u toegang geeft tot het portaal.  

 

Let op! Heeft u een activatielink gekregen, maar lukt het niet om in te loggen in het portaal? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ in het inlogscherm.

 

Inloggen Mijn DC Klinieken

 

DC Thuis

De DC Thuis-app is een thuismonitoringsprogramma waarin u klachten en metingen kunt bijhouden. U krijgt ook advies over leefstijl en medicatiegebruik. Via de app kunt u vragen stellen aan de arts. De app is beschikbaar voor onze patiënten met netelroos (urticaria) en hooikoorts die in behandeling zijn in onze klinieken in Groningen, Rotterdam en Amsterdam (Lairesse).  

 

Ga naar DC Thuis

Heeft u vragen?

 

Heeft u vragen over het patiëntenportaal of lukt het bijvoorbeeld niet om in te loggen? Kijk dan eens bij de veelgestelde vragen hieronder. U kunt ook contact opnemen met ons Service- en Informatiecentrum:

 

088 0100 900

 

Dag Van Tot
Maandag t/m vrijdag 8:00 uur 18:00 uur
Zaterdag 9:00 uur 13:00 uur
Zondag Gesloten Gesloten

Veelgestelde vragen

Account

Een medewerker van het Service- en Informatiecentrum stuurt u een uitnodiging voor het portaal. In deze e-mail staat een link waarmee u uw account kunt activeren. Soms komt het voor dat een medewerker op locatie u toegang geeft tot het portaal. Om een account aan te maken heeft u een e-mailadres en mobiel telefoonnummer nodig. Voor de veiligheid krijgt u elke keer dat u inlog, een sms op uw telefoon met daarin een code. Deze moet u invullen bij het inloggen. Houd dus uw telefoon bij de hand.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Ga naar www.mijn.dcklinieken.nl en klik op ‘wachtwoord vergeten’. U ontvangt dan een e-mail met daarin een tijdelijk wachtwoord. Met dit wachtwoord kunt u inloggen op uw account. Daarna kunt u uw wachtwoord wijzigen.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

U kunt uw persoonsgegevens in Mijn DC Klinieken zelf aanpassen door in te loggen in het patiëntenportaal. Als uw medische gegevens niet (lijken te) kloppen, neem dan contact op met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Nee, uw medische gegevens zijn vertrouwelijk. U kunt daarom alleen een account aanmaken met uw eigen e-mailadres en 06-nummer.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Nee. Medische informatie is vertrouwelijk. Daarom hebben u en uw partner ieder een eigen Mijn DC Klinieken-account nodig.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Uw gegevens zijn pas 24 uur na activatie zichtbaar in Mijn DC Klinieken. Als u geen informatie ziet staan (maar bijvoorbeeld wel uw afspraken), dan is er nog geen informatie uit uw medisch dossier beschikbaar. Na uw eerste bezoek verschijnt relevante informatie in uw portaal. Wanneer u ook geen afspraken ziet staan, dan is uw identiteit mogelijk nog niet gecontroleerd. Wacht dan 24 uur en probeer het nog een keer. Werkt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Neem contact op met het Service- en informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Mijn DC Klinieken is een beveiligd patiëntenportaal. Wij maken gebruik van een 2-factorauthenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord, ter controle ook een verificatiecode moet invullen. Deze ontvangt u per sms. Dit is een extra stap om uw identiteit te controleren en is wettelijk verplicht.  

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Het is op dit moment nog niet mogelijk een afspraak te maken via Mijn DC Klinieken. U kunt in ons patiëntenportaal wel uw persoonlijke gegevens en informatie over uw afspraken inzien.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Neem contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900. Wij helpen u dan verder.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Ons patiëntenportaal is recentelijk vernieuwd. Om in te loggen moet u eerst een nieuw wachtwoord aanmaken. Klik daarvoor op ‘wachtwoord vergeten’ en volg de stappen. Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat bij ons bekend is. Vervolgens moet u een verificatiecode invullen. Deze ontvangt u per sms op het mobiele nummer dat bij ons bekend is. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Algemeen

Nee, u hoeft niet te betalen om Mijn DC Klinieken te gebruiken, het is een gratis service voor onze patiënten.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Mijn DC Klinieken werkt goed op de gangbare internetbrowsers zoals Google Chrome en Mozilla Firefox. Werkt het portaal niet? Dan kunt u overwegen uw browser te updaten.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Uw medische gegevens komen direct uit uw medisch dossier, deze kunt u niet zelf wijzigen. Kloppen uw medische gegevens niet? Geef dit dan aan ons door tijdens uw volgende afspraak. Heeft u geen volgende afspraak staan? Neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900. 

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

U kunt u een afspraak maken door te bellen met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Wij gaan uiterst zorgvuldig om met uw persoons- en medische gegevens. DC Klinieken voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Uw account in ons patiëntenportaal bevat gevoelige informatie, log daarom altijd uit als u klaar bent.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Wij gaan uiterst zorgvuldig met uw persoons- en medische gegevens om. Lees hier meer over ons privacybeleid.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Mijn DC Klinieken is een patiëntenportaal. Dat is een beveiligde online omgeving waar u informatie kunt vinden over uw zorg bij DC Klinieken. Denk aan uitslagen van onderzoeken, uw medicatieoverzicht, uw afspraken, vragenlijsten en brieven van uw (huis)arts.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

U heeft een account nodig om vragenlijsten in te vullen die van belang zijn voor uw behandeling. Daarnaast vindt u in het patiëntenportaal (een deel van) uw medische gegevens, documenten zoals een brief van uw (huis)arts en een overzicht van uw afspraken. 

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Dat klopt. Ons vernieuwde patiëntenportaal heeft geen mobiele app meer. U kunt het portaal wel gewoon gebruiken via uw mobiele telefoon. Ga daarvoor naar mijn.dcklinieken.nl en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Mijn DC Klinieken is een beveiligd patiëntenportaal. Wij maken gebruik van een 2-factorauthenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord, ter controle ook een verificatiecode moet invullen. Deze ontvangt u per sms. Dit is een extra stap om uw identiteit te controleren en is wettelijk verplicht. 

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Bij het inloggen vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Voor de veiligheid sturen wij u via sms een verificatiecode toe. Dit is een 6-cijferige code die u invult op het inlogscherm. Zo kunnen wij controleren of u het echt bent. Deze dubbele controle heet tweefactorauthenticatie en is wettelijk verplicht.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Wij gaan uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw gegevens. Dit geldt zowel voor het registreren, opslaan en beschikbaar stellen van uw gegevens. Uw gegevens worden altijd door gecertificeerde partijen opgeslagen. Uw antwoorden op vragenlijsten worden gehanteerd met inachtneming van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en het Privacy Reglement. De persoonskenmerken en uitkomsten van de door u ingevulde vragenlijsten zijn alleen in te zien door u en uw behandelaar. De anonieme gegevens uit de vragenlijsten kunnen worden verstrekt aan kwaliteitsregistraties, patiëntenorganisaties, de overheid, toezichthouders en zorgverzekeraars, ten behoeve van kwaliteitsverbetering. Vragen over deelname aan het onderzoek kunt u stellen aan de zorgverlener.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

Een medewerker van het Service- en Informatiecentrum stuurt u een uitnodiging voor het portaal. In deze e-mail staat een link waarmee u uw account kunt activeren. Soms komt het voor dat een medewerker op locatie u toegang geeft tot het portaal. Om een account aan te maken heeft u een e-mailadres en mobiel telefoonnummer nodig.

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

In het patiëntenportaal staan gegevens die bij ons bekend zijn en die relevant zijn voor uw behandeling. Zoals een overzicht van de voorgeschreven medicijnen of een brief naar uw (huis)arts. U kunt in het portaal ook vragenlijsten invullen in het kader van uw behandeling. 

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?

In de rechterbovenhoek van de informatieblokken ziet u een vergrootbutton (de diagonale pijltjes). Door hierop te klikken ziet u het blok in een vergrote weergave. U komt weer terug in de originele weergave door op de verkleinbutton (het kruis) te klikken.  

Was het antwoord op de bovenstaande vraag nuttig?
Terug naar boven