Telefonisch afspraak maken of wijzigen?
Voor het maken, wijzigen of annuleren van een afspraak kunt u bellen naar ons Service- en Informatiecentrum. Houd tijdens het telefoongesprek uw BSN (Burgerservicenummer) bij de hand. Zo kunnen wij u sneller helpen. Bekijk ook onze telefonische openingstijden.
Dag | Van | Tot |
---|---|---|
Maandag t/m vrijdag | 8:00 uur | 18:00 uur |
Zaterdag | 9:00 uur | 13:00 uur |
Zondag | Gesloten | Gesloten |
Veelgestelde vragen
Afspraak
Ja, om een afspraak te maken heeft u een verwijzing nodig van uw (huis)arts.
U kunt zich bij binnenkomst melden bij onze balie. Op uw afspraakbevestiging kunt u vinden hoelang van te voren u aanwezig moet zijn.
Wij vragen u naar uw afspraak de volgende documenten mee te nemen: uw geldig identiteitsbewijs, verzekeringspasje, verwijsbrief van uw (huis)arts en een actueel medicatieoverzicht (die kunt u opvragen bij uw apotheek).
Voor het maken van een afspraak heeft u een verwijzing nodig van uw (huis)arts. Indien u die al heeft, kunt u ook een terugbelverzoek achterlaten. U kunt ook telefonisch een afspraak maken via ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
In dat geval moet u contact opnemen met uw (huis)arts, die kan uw verwijzing indien mogelijk voor u aanpassen naar DC Klinieken. Als u de verwijzing naar DC Klinieken heeft ontvangen, kunt u een afspraak maken door te bellen met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.
Het is mogelijk om voor de specialismen pijnzorg, neurologie, dermatologie en radiologie online een afspraak te maken. Wanneer u hiervoor in aanmerking komt ontvangt u per e-mail of SMS een voucherlink. Indien u geen voucherlink heeft ontvangen is het niet mogelijk om online uw afspraak in te plannen.
Als u in aanmerking komt voor online afspraken maken, krijgt u een e-mail of een SMS met verdere instructies.
Als u een verwijzing heeft van uw (huis)arts voor DC Klinieken, ontvangt u van uw arts een ZorgDomein-verwijzing, een algemeen aanvraagformulier of een verwijsbrief. Indien u een algemeen aanvraagformulier of verwijsbrief ontvangt van uw (huis)arts, dan klopt het dat u geen ZorgDomein-nummer heeft. Heeft u wel een verwijzing via ZorgDomein, dan kunt u het ZorgDomein-nummer vinden op de verwijzing.
De voucherlink is 72 uur geldig. Daarna kunt u contact opnemen met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.
Heeft u (nog) geen verwijzing? Neem dan contact op met uw (huis)arts. Die kan de verwijzing voor u in orde maken. Heeft u wel al een verwijzing maar niet voor DC Klinieken? Neem ook dan contact op met uw (huis)arts. Hij of zij kan uw verwijzing indien mogelijk voor u aanpassen naar de zorginstelling van uw keuze.
Het is op dit moment nog niet mogelijk een afspraak te maken via Mijn DC Klinieken. U kunt in ons patiëntenportaal wel uw persoonlijke gegevens en informatie over uw afspraken inzien.
Nee, voor het verzetten en annuleren van een online gemaakte afspraak moet u het Service- en Informatiecentrum bellen via 088 0100 900.
Ja, u kunt uw afspraak wijzigen door te bellen naar het Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.
Ja, u kunt uw afspraak annuleren door te bellen naar het Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900. Bel uw afspraak minstens 24 uur van tevoren af. Als u niet komt opdagen of te laat afzegt, ontvangt u alsnog de rekening.
Wij bieden u altijd de eerstvolgende afspraakmogelijkheid aan. Soms komen bepaalde tijden vrij als iemand een afspraak annuleert, deze bieden we u ook altijd aan.
Ja, iemand anders kan voor u een afspraak maken. Om er zeker van te zijn dat dit door de juiste (door u gekozen) persoon gebeurt, moet diegene wel uw geboortedatum en BSN-nummer aan ons doorgeven ter verificatie.
Ja, iemand anders kan uw afspraak wijzigen. Om er zeker van te zijn dat dit door de juiste (door u gekozen) persoon gebeurt, moet diegene wel uw NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats) aan ons doorgeven ter verificatie.
Al uw vragen omtrent privacy kunt u mailen naar inzagedossier@dcklinieken. De medewerkers privacy zullen indien nodig telefonisch contact met u opnemen om uw vragen te beantwoorden.
Niet gevonden wat u zoekt?
Wij helpen u graag verder. Hier vindt u de veelgestelde vragen. Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.