Met je collega’s werken voor de beste zorg
DC Klinieken heeft meer dan 600 medewerkers en specialisten, verdeeld over 15 vestigingen en één hoofdkantoor. Ongeacht waar iemand werkt, iedere medewerker heeft hetzelfde doel: zorgen dat die patiënt goed wordt geholpen. Wij vinden ook belangrijk dat iedere medewerker zich bewust is waarom hij of zij bij ons werkt.
Verhalen van medewerkers
Allergoloog Lisanne Wolters
Snelheid en efficiëntie, dat is wat Lisanne Wolters aanspreekt in het werken bij DC Klinieken. “Sommige patiënten lopen al maanden rond met jeuk of huiduitslag. Het geeft voldoening als wij ze binnen één afspraak al heel goed kunnen helpen.”
Endoscopieverpleegkundige José Magrijn
Als ervaren verpleegkundige heeft José Magrijn voor heel wat organisaties gewerkt, maar een werkklimaat zoals bij DC Klinieken trof ze nog niet eerder. “Ik voel me erg gewaardeerd. Dat was bij andere werkgevers ook wel zo, maar daar werd het niet vaak hardop uitgesproken. Hier wel.”
Pijnconsulente Yvonne Museler
Bij DC Klinieken Rotterdam bouwde Yvonne Museler letterlijk vanuit de kelder van het gebouw samen met haar collega’s een volwaardige pijnpoli op. Met ook nog eens een innovatieve integrale aanpak op het gebied van stressorenbehandeling die landelijk navolging krijgt. “Ik vind het leuk om mijn nek uit te steken.”
MDL-arts Clemens Bolwerk
Na jarenlang werkzaam te zijn geweest in het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft, maakte MDL arts Clemens Bolwerk heel bewust de overstap naar een baan bij een zelfstandig behandelcentrum (ZBC). “Ik wilde controle hebben over mijn eigen agenda.”
“De kleinschaligheid en de korte lijnen zijn een voordeel voor zowel mijzelf als voor de patiënten en hun ouders.”
Gastvrijheid
Een van onze belangrijkste waarden in de organisatie is gastvrijheid. Wij nemen die spanning en onzekerheid weg bij patiënten en heten hen welkom in onze gastvrije omgeving. Geen anonieme gangen en eindeloze wachttijden. Wij zorgen voor die ‘DC Klinieken-ervaring’ en werken vanuit onze vier kernwaarden:
De basis van onze zorg komt voort uit de volgende vier kernwaarden:
Aandacht
Wij nemen de tijd voor onze patiënten. Voor, tijdens en na de behandeling. We zijn persoonlijk en toegankelijk en we zorgen er voor dat ze zich op hun gemak voelen.
Snelheid
De tijd van onze patiënten staat voorop. Daarom doen wij er alles aan om ervoor te zorgen dat onze patiënten zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn.
Daadkracht
Met onze no-nonsense houding durven we beslissingen te nemen en de daad bij het woord te voegen. We zijn niet bang om tegen de stroom in te gaan. We regelen het. Nu.
Eenvoud
Wij willen zorgtrajecten zo eenvoudig mogelijk maken, voor onze patiënten en verwijzers. Daarom hanteren we korte lijnen, eenvoudige processen en een overzichtelijk zorgaanbod.
Jezelf kunnen zijn én ontwikkelen
Wij vinden het belangrijk dat iedere medewerker zich op zijn of haar gemak voelt en kan excelleren binnen hun vakgebied. Daarnaast hebben onze medewerkers de ruimte om zich buiten hun ‘standaard’ werkzaamheden te ontwikkelen. Meehelpen met de afdeling kwaliteit en veiligheid. Een cursus opzetten om je collega’s te scholen. Of misschien wil je meedenken over het verbeteren van onze centra. Wij staan open voor jouw mening!
Wij vinden het belangrijk dat je naast medewerker van DC Klinieken ook jezelf kunt zijn en ontwikkelen. Bij ons dus geen avond- of nachtdiensten. En de weekenden? Dan ben je gewoon vrij! Wij geloven in een goede balans tussen werk en privé, vandaar dat onze medewerkers lang bij ons blijven!