U hoeft in onze klinieken geen mondneusmasker meer te dragen. Wij vragen u wel uw handen bij binnenkomst te desinfecteren. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM. Meer informatie kunt u vinden in onze FAQ.

aA
Pagina voorlezen
Contact & FAQ

Organisatie en bestuur

DC Klinieken heeft 15 vestigingen, waar in totaal meer dan 600 medewerkers en specialisten werkzaam zijn. Het dagelijks bestuur van de organisatie bestaat uit drie directieleden (co-CEO’s): Anke Blokhuis in de rol van financieel directeur, Gerrit-Jan Verbeek in de rol van directeur digitale zorg & ICT en Sylvia Mulder in de rol van operationeel directeur. De oprichter van DC Klinieken, Loek Winter, adviseert hen op strategisch gebied.

Organisatiestructuur

 

DC Klinieken is een matrixorganisatie. Daarbij worden de assen gevormd door de 15 locaties enerzijds en de 4 focusgebieden anderzijds. Aan het hoofd van elke locatie staat een locatiemanager. Hij of zij is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de betreffende kliniek.

 

De leiding van een focusgebied is in handen van een focusmanager. Hij of zij is samen met een medisch manager verantwoordelijk voor het precieze zorgaanbod en voor de inhoudelijke kant van een specialisme. Daarnaast vormen de focusmanagers samen met de directie het managementteam van DC Klinieken.

 

DC Klinieken heeft daarnaast zes stafafdelingen. Deze stafafdelingen ondersteunen de locaties vanuit het hoofdkantoor van DC Klinieken in Amsterdam.

    Onze focusmanagers

    • Radiologie: Marije Wensink
    • Maag- en darmonderzoek: Biljana Janssen-Djudaric
    • Pijnzorg: Inge Limburg
    • Huid en allergie: Christina Westerbeek

     

    Onze locatiemanagers

    • DC Klinieken Alkmaar: Rosan Dongelmans
    • DC Klinieken Almere: Olivia Warmink
    • DC Klinieken Amsterdam: Joyce Wintershoven
    • DC Klinieken Apeldoorn: Anita van Lohuizen
    • DC Klinieken Breda: vacant
    • DC Klinieken Den Haag: Caroline van Herpen
    • DC Klinieken Dokkum: Jan Feddema
    • DC Klinieken Groningen: Christina Westerbeek
    • DC Klinieken Hengelo: Anita van Lohuizen
    • DC Klinieken Lairesse: Jelmer van der Harst en Michel Yakoub
    • DC Klinieken Maastricht en Roermond: Erik Aller
    • DC Klinieken Rotterdam en Schiedam: Marion Kuper
    • DC Klinieken Voorschoten: Caroline van Herpen

    Stafafdelingen

    • ICT: Rob Blokland
    • Financiële administratie: Bianca Withake-de Wild en Chantal Lieuw
    • Human Resources (HR): Annemarie van Esveld-Borghuis
    • Kwaliteit en Veiligheid: Arenda Koster
    • Marketing en communicatie: Arnold Koeling
    • Zorgadministratie: Joyce Bolding

Raad van Commissarissen

DC Klinieken conformeert zich aan de zorgbrede governance-code van ZKN. Om eerlijk bestuur na te leven, heeft de organisatie een Raad van Commissarissen (RvC). Zij adviseren het bestuur, maar waken ook over (de kwaliteit van) de formule van DC Klinieken. De RvC bestaat uit drie leden en periodiek wisselen de leden.

 

De huidige bezetting van de RvC is als volgt:

 

Terug naar boven arrow_upward
close