U hoeft in onze klinieken geen mondneusmasker meer te dragen. Wij vragen u wel uw handen bij binnenkomst te desinfecteren. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM. Meer informatie kunt u vinden in onze FAQ.

aA
Pagina voorlezen
Contact & FAQ

Ik was patiënt bij MCV, hoe kan ik mijn medisch dossier opvragen?

Als u patiënt was bij MCV en uw medisch dossier wilt opvragen kunt u het formulier ‘Medisch dossier opvragen’ invullen. Wij streven ernaar alle aanvragen binnen 5 werkdagen te verwerken.

U kunt ook telefonisch toestemming geven voor het delen van uw medische gegevens. Neem daarvoor contact op met ons Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900. Dit geldt alleen voor het delen van beelden en foto’s. Wilt u uw medisch dossier delen met een andere zorgverlener? Vul dan het formulier ‘Medisch dossier opvragen’ in en stuur deze ingevuld naar ons op met een kopie van uw geldig legitimatiebewijs.

Omdat uw dossier privacygevoelige informatie bevat moeten wij uw identiteit verifiëren. Wij controleren of de handtekening op het formulier overeenkomt met uw handtekening op uw geldig identiteitsbewijs. Zo willen wij persoonsfraude voorkomen. Na deze controle vernietigen wij de kopie van uw legitimatiebewijs.

U kunt het formulier ‘Opvragen medisch dossier’ via pdf invullen en ondertekenen. Printen is dus niet nodig. Ondertekenen doet u zo: klik in het pdf-bestand op ‘gereedschappen’, kies voor ‘invullen en ondertekenen’.

Voor eigen gebruik branden wij geen CD-roms. U heeft na het onderzoek een brief meegekregen met een referentiecode. Daarmee kunt u via beeld.dcklinieken.nl uw beelden inzien. Indien u deze referentiecode niet (meer) heeft, kunt u deze telefonisch opvragen bij het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900. Indien wij beelden naar een andere zorginstelling moeten sturen, kunt u hiervoor het formulier ‘Opvragen medisch dossier’ downloaden en ingevuld terugsturen. Wij verzenden vervolgens uw medisch dossier naar de zorginstelling die u heeft aangegeven. Dit doen wij via een digitaal platform, waarop bijna alle zorginstellingen in Nederland zijn aangesloten.

Helaas is het niet mogelijk een aanvraag met spoed te behandelen. De aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Uitzonderingen op deze regel zijn spoedaanvragen vanuit het ziekenhuis (bijvoorbeeld de Spoedeisende Hulp (SEH) of de operatiekamer).

U kunt 24 uur na uw afspraak bij radiologie uw beelden bekijken via beeld.dcklinieken.nl (PACSonWeb). U heeft hiervoor een referentiecode nodig. Die kunt u vinden op het formulier dat u na de afspraak heeft meegekregen. Heeft u deze niet (meer)? Neem dan contact op met het Service- en Informatiecentrum via telefoonnummer 088 0100 900.

Wij streven ernaar alle aanvragen binnen 5 werkdagen te verwerken. U kunt uw medisch dossier in de meeste gevallen ook zelf downloaden via Mijn DC Klinieken. Heeft u nog geen toegang tot ons patiëntportaal, dan kunt u dat aanvragen bij ons Service- en Informatiecentrum via het telefoonnummer 088 0100 900.

Terug naar boven arrow_upward
close