Veel gestelde vragen over Mijn DC Klinieken

Wat is Mijn DC Klinieken?

Mijn DC Klinieken is een persoonlijke en beveiligde website voor alle patiënten van DC Klinieken vanaf 16 jaar waarmee u:

  • uitslagen van onderzoeken kunt inzien, zoals radiologieverslagen en bloeduitslagen;
  • uw medicijnoverzicht kunt bekijken;
  • uw afsprakenoverzicht kunt raadplegen;
  • vragenlijsten kunt invullen die nodig zijn voor uw behandeling;
  • uw allergie kunt inzien;
  • uw actuele gezondheidsproblemen kan inzien;
  • uw medische voorgeschiedenis kunt bekijken;
  • alle kunt brieven bekijken, bijvoorbeeld de brief die uw arts aan uw huisarts verstuurt.

Wat kost het gebruik van Mijn DC Klinieken?

Mijn DC Klinieken is een gratis service voor onze patiënten.

Voor welk zorgaanbod is Mijn DC Klinieken nu toegankelijk?

Voor alle patiënten van pijnbehandeling, dermatologie, allergologie en neurologie. Dit aanbod wordt nog uitgebreid.

Hoe kan ik mij aanmelden?

  • U kunt zich aanmelden op de locatie waar u een afspraak heeft of onder behandeling bent.
  • Neem uw legitimatiebewijs mee en vraag een medewerker op de locatie om de toegang voor u te regelen.
  • Nadat u bent aangemeld door een medewerker van DC Klinieken, ontvangt u een e-mail met een duidelijke instructie hoe u uw account kunt activeren.

Na activatie heeft u na 24 uur toegang tot uw gegevens in het patiëntenportaal. U krijgt telkens als u inlogt een sms met een inlogcode. Hou daarom uw mobiele telefoon bij de hand.

Waarom kan ik mij niet online of telefonisch aanmelden voor Mijn DC Klinieken?

De veiligheid van uw medische gegevens staat bij ons voorop. Daarom is het alleen mogelijk om u aan te melden nadat u zich heeft geïdentificeerd op de locatie waar u onder behandeling bent of een afspraak heeft. Op deze manier weten wij zeker dat alleen u toegang krijgt tot uw dossier.

Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord van Mijn DC Klinieken vergeten. Wat moet ik doen?

Neem contact op met het Service- en informatiecentrum, dit kan:

maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;

vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;

zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur via telefoonnummer 088 010 0991.

Wat heb ik nodig om Mijn DC Klinieken te kunnen gebruiken?

  • Een mobiele telefoon en daarnaast eventueel een computer of tablet (Apple of Android);
  • Toegang tot internet met een moderne internetbrowser;
  • Een e-mailadres.

Om uw gegevens in te zien via een mobiele telefoon of tablet adviseren wij u gebruik te maken van de Mijn DC Klinieken-app. Meer informatie hoe u deze app kunt downloaden vindt u hier.

Mijn internetbrowser toont Mijn DC Klinieken niet, wat moet ik doen?

We raden u aan om een moderne internetbrowser te gebruiken. Voorbeelden daarvan zijn Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari of Microsoft Edge. (De verouderde browser Internet Explorer ondersteunt de portal niet.)

Het activeren van mijn account werkt niet, wat moet ik doen?

Neem contact op met ons Service- en informatiecentrum, dit kan:

maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;

vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;

zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;

via telefoonnummer 088 010 0991

Wanneer kan ik mijn uitslagen bekijken in Mijn DC Klinieken?

Alle labuitslagen en radiologieverslagen kunt u vanaf 14 dagen nadat deze beschikbaar zijn bekijken.

Ik begrijp de informatie in Mijn DC Klinieken niet, wat moet ik doen?

Wanneer u informatie in Mijn DC Klinieken niet begrijpt, stel deze vraag dan tijdens uw volgende poli-afspraak. Als u geen volgende poli-afspraak heeft, kunt u telefonisch contact opnemen met de betrokken behandelaar via het Service- en informatiecentrum, dit kan:

maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;

vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;

zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;

via telefoonnummer 088 010 0991

Wat moet ik doen als de persoonsgegevens in Mijn DC Klinieken niet kloppen, zoals mijn adres, apotheek of huisarts?

Wanneer uw persoonsgegevens in Mijn DC Klinieken niet kloppen, neem dan contact op met het Service- en informatiecentrum om uw gegevens aan te passen, dit kan:

maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;

vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;

zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;

via telefoonnummer 088 010 0991

Wat moet ik doen als de medische informatie in Mijn DC Klinieken niet klopt?

Vraag tijdens uw volgende afspraak aan uw zorgverlener om de gegevens aan te passen. De informatie in Mijn DC Klinieken komt namelijk direct uit uw medisch dossier. Als u geen volgende poli-afspraak heeft, kunt u telefonisch contact opnemen met de betrokken behandelaar via het Service- en informatiecentrum, dit kan:

maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;

vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;

zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;

via telefoonnummer 088 010 0991

Kan ik aanpassingen maken in mijn medicijnoverzicht?

Nee, dit kan nu nog niet. In de toekomst wordt dit wel mogelijk gemaakt.

Kan ik een afspraak maken via Mijn DC Klinieken?

Nee, dit kan nu nog niet, in de toekomst wel.

Kan ik iemand anders toegang geven tot mijn account van Mijn DC Klinieken?

Nee, dit kan nu nog niet, in de toekomst wel.

Kunnen mijn partner en ik samen één Mijn DC Klinieken hebben?

Nee. Medische informatie is vertrouwelijk. Daarom hebben u en uw partner ieder een eigen Mijn DC Klinieken-account.

Hoe kan ik de app van Mijn DC Klinieken downloaden?

Zoek in de App Store of Google Play Store naar de app Mijn DC Klinieken en download deze. Op de website van DC Klinieken vindt u een link naar de app.

Kan ik met de app van Mijn DC Klinieken hetzelfde als met de website?

Ja, alleen de vormgeving is anders. De app bevat dezelfde functionaliteiten als de website, zoals een overzicht van uw afspraken, uitslagen en medicijnen.

Ik ben ingelogd in Mijn DC Klinieken, maar er staat geen informatie in. Hoe kan dat?

Uw gegevens zijn 24 uur na activatie zichtbaar in Mijn DC Klinieken. Wanneer u geen informatie, maar wel afspraken ziet staan, dan is er op dit moment nog geen informatie uit uw medische dossier beschikbaar. Na uw eerste polibezoek verschijnt relevante informatie in uw portaal.

Ik heb geen sms-bericht met code ontvangen. Wat moet ik doen?

Neem contact op met het Service- en informatiecentrum, dit kan:

maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;

vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;

zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;

via telefoonnummer 088 010 0991.

Hoe veilig is de inlogmethode van Mijn DC Klinieken?

De veiligheid van uw medische gegevens staat voorop bij DC Klinieken. Er wordt gebruik gemaakt van een 2-factorauthenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord altijd per sms een unieke code toegestuurd krijgt. Een extra stap om uw identiteit te controleren.

Hoe veilig is Mijn DC Klinieken?

Wij gaan op een veilige manier om met uw gegevens. We voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op internet. Uw patiëntenportaal bevat gevoelige informatie, log daarom uit als u klaar bent met het gebruik van het portaal. Bij gebruik van de appversie wordt u automatisch uitgelogd wanneer u de app sluit. Bij de computerversie wordt u automatisch uitgelogd wanneer u de browser of het tabblad waarin Mijn DC Klinieken is geopend sluit.

Wat is het privacybeleid van DC Klinieken?

Uw gegevens in Mijn DC Klinieken komen uit uw medisch dossier. Voor uw gegevens in Mijn DC Klinieken gelden dezelfde regels als voor uw digitale dossier dat we bij DC Klinieken gebruiken. U leest hier meer over het privacybeleid.

Met wie kan ik contact opnemen als ik (meer) vragen heb?

Neem contact op met het Service- en informatiecentrum, dit kan:

maandag t/m donderdag tussen 08.00 en 20.00 uur;

vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur;

zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur;

via telefoonnummer 088 010 0991.

U kunt ook contact met ons opnemen per e-mail:
info@dcklinieken.nl

Voor welk zorgaanbod is Mijn DC Klinieken nu toegankelijk?

Voor alle patiënten van pijnbehandeling, dermatologie, allergologie en neurologie. Dit aanbod wordt nog uitgebreid.