Anke Blokhuis
De zorg is erg ingewikkeld gemaakt. Juist daarom vind ik het zo plezierig om bij DC Klinieken te werken. Onze waarden – aandacht, snelheid, eenvoud en daadkracht – passen bij mij. Ik zou nooit kunnen werken in een trage en stroperige omgeving. Bij DC Klinieken kan ik een bijdrage leveren aan een goede en snelle gezondheidszorg.
Steeds meer mensen komen naar ons toe. Ze ervaren de voordelen van snelle zorg dicht bij huis. Een volgende stap is een kliniek erbij in het oosten van het land, maar ook bij de bestaande klinieken hebben we ruimte voor groei. Met meer personeel en ruimere openingstijden kunnen we nog veel meer dan dat we nu doen.
Sylvia Mulder
Ik werk vanuit verbinding met onze collega’s. Daarbij vind ik het belangrijk dat de teams gefaciliteerd worden zodat ze goede patiëntenzorg kunnen verlenen. Ik ga regelmatig op werkbezoek in de klinieken en ga dan zoveel mogelijk in gesprek met collega’s.
Ook kijk ik regelmatig mee bij onderzoeken of polikliniekbezoeken van patiënten. Uit deze bezoeken neem ik feedback mee terug. Die gebruik ik om elke dag opnieuw van elkaar te leren en onze zorg te kunnen verbeteren.
Cecile Goldman
Wij zijn volop met innovatie en digitalisering aan de slag om voorop te blijven lopen in het zorgveld met korte toegangstijden, goede kwaliteit en de beste patiëntervaring.
Toenemend bieden wij de stappen van onze zorgpaden (ook) digitaal aan. De patiënt komt daardoor met een zorgvraag beter voorbereid op de juiste plek bij DC Klinieken terecht. En krijgt daardoor steeds meer regie over de eigen behandeling en over de eigen gezondheid. Waar het kan zoveel mogelijk thuis en zoveel mogelijk in de eigen taal. Tegelijkertijd kan AI ons helpen om minder tijd te besteden aan administratie en meer tijd aan patiënten. Zo houden we de goede zorg in Nederland toegankelijk en betaalbaar.
Organisatiestructuur
DC Klinieken is een matrixorganisatie. Daarbij worden de assen gevormd door de 16 locaties enerzijds en onze focusgebieden anderzijds. Aan het hoofd van elke locatie staat een manager kliniek. Diegene is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de betreffende kliniek.
De leiding van een focusgebied is in handen van een focusmanager. Hij of zij is samen met een medisch manager verantwoordelijk voor het precieze zorgaanbod en voor de inhoudelijke kant van een specialisme. Daarnaast vormen de focusmanagers samen met de directie het managementteam van DC Klinieken.
DC Klinieken heeft daarnaast zes stafafdelingen. Deze stafafdelingen ondersteunen de locaties vanuit het hoofdkantoor van DC Klinieken in Amsterdam.
Onze focusmanagers
- Radiologie: Christina Westerbeek
- Maag- en darmonderzoek: Biljana Janssen-Djudaric
- Pijnzorg: Inge Limburg
- Huid en allergie: Christina Westerbeek
- Hiv-zorg: Biljana Janssen-Djudaric
Onze managers klinieken
- DC Klinieken Alkmaar: Anouk Nooteboom
- DC Klinieken Almere: Olivia Warmink
- DC Klinieken Amsterdam: Christel Hassink
- DC Klinieken Nieuw-West en Zuidoost: Nikhila Khan
- DC Klinieken Apeldoorn en Hengelo: Arjanne Nijborg
- DC Klinieken Breda: Natasja van Moorst
- DC Klinieken Den Haag: Jessica Haverkamp
- DC Klinieken Voorschoten: Caroline van Herpen
- DC Klinieken Dokkum: Dagmar Timmermans
- DC Klinieken Groningen: Cecillia Bijstra
- DC Klinieken Lairesse: Christel Hassink
- DC Klinieken Maastricht: Bert de Hoop
- DC Klinieken Rotterdam en Schiedam: Marion Kuper
Stafafdelingen
- ICT: Robert van der Veen
- Human Resources (HR): Annemarie van Esveld-Borghuis
- Kwaliteit en Veiligheid: Arenda Koster
- Marketing, communicatie en recruitment: Laura Wichers
- Administratie: Joyce Bolding
Raad van Commissarissen
DC Klinieken conformeert zich aan de zorgbrede governance-code van ZKN. Om eerlijk bestuur na te leven, heeft de organisatie een Raad van Commissarissen (RvC). Zij adviseren het bestuur, maar waken ook over (de kwaliteit van) de formule van DC Klinieken. De RvC wisselt periodiek van leden.
De huidige bezetting van de RvC is als volgt:
Gerard Griever
Paul Smits