Wat betekent PROMs?

Binnen de pijnzorg maken we gebruik van vragenlijsten waarin wij u onder andere vragen naar uw kwaliteit van leven. U vult deze vragenlijsten voor, tijdens en na uw behandeling in. Wij noemen deze vragenlijsten PROMs, wat staat voor Patient Reported Outcome Measures. Dus patiënt gerapporteerde uitkomst metingen. Uw antwoorden op de gestelde vragen geven ons inzicht in de effectiviteit van de behandeling.  

In de rechterbovenhoek van de informatieblokken ziet u een vergrootbutton (de diagonale pijltjes). Door hierop te klikken ziet u het blok in een vergrote weergave. U komt weer terug in de originele weergave door op de verkleinbutton (het kruis) te klikken.  

In het patiëntenportaal staan gegevens die bij ons bekend zijn en die relevant zijn voor uw behandeling. Zoals een overzicht van de voorgeschreven medicijnen of een brief naar uw (huis)arts. U kunt in het portaal ook vragenlijsten invullen in het kader van uw behandeling. 

Een medewerker van het Service- en Informatiecentrum stuurt u een uitnodiging voor het portaal. In deze e-mail staat een link waarmee u uw account kunt activeren. Soms komt het voor dat een medewerker op locatie u toegang geeft tot het portaal. Om een account aan te maken heeft u een e-mailadres en mobiel telefoonnummer nodig.

Wij gaan uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw gegevens. Dit geldt zowel voor het registreren, opslaan en beschikbaar stellen van uw gegevens. Uw gegevens worden altijd door gecertificeerde partijen opgeslagen. Uw antwoorden op vragenlijsten worden gehanteerd met inachtneming van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en het Privacy Reglement. De persoonskenmerken en uitkomsten van de door u ingevulde vragenlijsten zijn alleen in te zien door u en uw behandelaar. De anonieme gegevens uit de vragenlijsten kunnen worden verstrekt aan kwaliteitsregistraties, patiëntenorganisaties, de overheid, toezichthouders en zorgverzekeraars, ten behoeve van kwaliteitsverbetering. Vragen over deelname aan het onderzoek kunt u stellen aan de zorgverlener.

Bij het inloggen vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Voor de veiligheid sturen wij u via sms een verificatiecode toe. Dit is een 6-cijferige code die u invult op het inlogscherm. Zo kunnen wij controleren of u het echt bent. Deze dubbele controle heet tweefactorauthenticatie en is wettelijk verplicht.

Mijn DC Klinieken is een beveiligd patiëntenportaal. Wij maken gebruik van een 2-factorauthenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord, ter controle ook een verificatiecode moet invullen. Deze ontvangt u per sms. Dit is een extra stap om uw identiteit te controleren en is wettelijk verplicht. 

Dat klopt. Ons vernieuwde patiëntenportaal heeft geen mobiele app meer. U kunt het portaal wel gewoon gebruiken via uw mobiele telefoon. Ga daarvoor naar mijn.dcklinieken.nl en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  

U heeft een account nodig om vragenlijsten in te vullen die van belang zijn voor uw behandeling. Daarnaast vindt u in het patiëntenportaal (een deel van) uw medische gegevens, documenten zoals een brief van uw (huis)arts en een overzicht van uw afspraken. 

Ons patiëntenportaal is recentelijk vernieuwd. Om in te loggen moet u eerst een nieuw wachtwoord aanmaken. Klik daarvoor op ‘wachtwoord vergeten’ en volg de stappen. Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat bij ons bekend is. Vervolgens moet u een verificatiecode invullen. Deze ontvangt u per sms op het mobiele nummer dat bij ons bekend is. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum via 088 0100 900.

Terug naar boven