aA
Pagina voorlezen
Blog17 maart 2021

Herinneringen aan 15 jaar DC Klinieken Maastricht

DC Klinieken Maastricht bestaat dit jaar 15 jaar. Vrouw van (bijna) het eerste uur is doktersassistente Danielle Hoche. In al die jaren heeft ze haar locatie én zichzelf zien groeien.

 

Ruim 11 jaar is ze nu in dienst. Als er iemand is die herinneringen kan ophalen aan DC Klinieken Maastricht, is het Danielle Hoche wel. Na haar stage bij DC Klinieken stelde ze zich voor de keuze: wil ik in een huisartsenpraktijk gaan werken of blijf ik liever bij DC Klinieken? Vanwege het leuke team heeft ze voor dat laatste gekozen. En dat ze er alweer zo lang zit, zegt eigenlijk genoeg. Danielle: “Het werk is hier zo afwisselend. Je hebt ook doktersassistentes elders die de hele dag achter een computer werken, maar dat is helemaal niets voor mij. Ik ben begonnen als doktersassistente achter de balie. Inmiddels doe ik er allemaal taken bij. Zo ben ik verantwoordelijk voor de inkoop van alle medische en kantoorartikelen, ook doe ik deels de marketing. Ik help dus mee met het reilen en zeilen van de hele vestiging en hou de boel draaiende.”

Gegroeide pijnafdeling

In al die jaren heeft ze DC Klinieken Maastricht ook medisch-inhoudelijk zien veranderen. Zien groeien vooral. “Ik weet nog goed dat we als een van de eerste organisaties werden gecertificeerd voor het Bevolkingsonderzoek Darmkanker. Dat was bijzonder. Ook heb ik specialismes zien gaan en komen. We hebben hier ooit gynaecologie gehad en een groeipoli voor kinderen, die afdelingen zijn er niet meer. Bijvoorbeeld de pijnafdeling is er juist bijgekomen. Daar is enorm veel vraag naar. En zo blijven we ons maar ontwikkelen.”

Vlaaien van patiënten

Haar werk is veranderd, haar vestiging is gegroeid. Wat echter altijd gelijk is gebleven, is de positieve relatie met patiënten. “Bij ons is er echt tijd om bijvoorbeeld aan de balie een wat uitgebreider praatje met patiënten te maken, ze koffie aan te bieden. Patiënten voelen dat we een hartelijk team hebben dat altijd voor ze klaarstaat. Die tevredenheid zien we terug in mooie reviews, maar ook in heerlijke vlaaien die we regelmatig van mensen krijgen. Dan hebben ze bijvoorbeeld een gastro- of coloscopie gehad, een onderzoek waarvoor ze toch wel wat angstig waren. Ze hebben zich dan zo op hun gemak gesteld gevoeld, en zijn zo goed verzorgd dat ze hun dankbaarheid willen laten blijken.”

 

Terug naar boven