aA
088 0100 900
Pagina voorlezen
Blog5 juli 2021

Een dagje meelopen met… het Service- en Informatiecentrum

Iedereen die telefonisch contact opneemt met DC Klinieken, krijgt te maken met een medewerker van het Service- en Informatiecentrum (SIC). Met een team van ruim 50 medewerkers handelen zij gemiddeld 6.000 telefoontjes per week af. In 2015 is de afdeling opgericht om voor de vestigingen van DC Klinieken patiënten telefonisch te helpen, bijvoorbeeld bij het maken van een afspraak. Service is daarbij het belangrijkste. Niet alleen kwalitatief goede gesprekken, maar ook dat patiënten niet lang hoeven te wachten tot ze ons te spreken krijgen. Dat lukt goed: 90 procent van alle telefoontjes beantwoorden we binnen de minuut!

 

Maar hoe ziet een doorsnee werkdag bij het SIC eruit? Verschillende medewerkers vertellen.

Een dag bij het SIC

09.00 uur

“Een dermatologiepatiënt van DC Klinieken Lairesse belt me op voor een herhaalrecept. Natuurlijk is het ook mogelijk om dat aan te vragen via de website, maar dit is nog niet bij alle patiënten bekend. Nadat ik meneer zijn gegevens heb opgevraagd, zorg ik ervoor dat de aanvraag direct bij de juiste afdeling binnenkomt. Als de aanvraag door hen wordt goedgekeurd en ondertekend, wordt deze gefaxt naar de apotheek waar meneer zijn recept na ongeveer 2 werkdagen kan ophalen.”

11.30 uur

“Ik word gebeld door een man die een tijdlang in het ziekenhuis van Roermond op de pijnpoli werd behandeld. Hij kan daar niet meer geholpen worden en vraagt of hij bij ons mag langskomen voor een consult. Om te kijken of wij hem nog wel verder kunnen helpen. Ik leg hem uit dat hij eerst een verwijzing bij zijn huisarts of specialist moet halen. Verder vertel ik hem dat hij daarna een intake krijgt. Uiteindelijk beslist de arts over een behandeling. Deze meneer is erg tevreden en gaat nu inderdaad een verwijzing halen bij de huisarts.”

14.00 uur

“Een mevrouw belt me op, ze was eerder door ons gebeld en belt daarom terug. Eerst kijk ik in ons systeem waarom deze mevrouw door ons was gebeld. Het blijkt dat ze is verwezen voor een MRI-scan. Ik controleer haar gegevens en neem samen met haar de agenda door om te kijken wat de mogelijkheden zijn om de MRI te kunnen plannen. Ze kan deze week nog bij ons terecht. Deze dame is erg blij dat het allemaal nog voor haar vakantie geregeld kan worden.”

16.00 uur

“Een patiënt is door haar huisarts verwezen naar een van onze vestigingen in Amsterdam. Deze mevrouw wil nu een afspraak maken voor een echo van haar buik. Ik voer al haar gegevens in ons systeem in, daarna plan ik de afspraak in. Ook vertel ik haar dat ze nuchter moet zijn voor een echo. Na het telefoontje stuur ik deze mevrouw.

Contact met Service- en Informatiecentrum

 

U kunt voor alle medische vragen en overige vragen wat te maken heeft met DC Klinieken, stellen aan het Service- en Informatiecentrum. U kunt tevens een afspraak maken via het afspraakformulier.

Wilt u contact met het Service- en Informatiecentrum, maar later op de dag of over een aantal dagen? Laat dan een terugbelverzoek achter.

 

Het service- en informatiecentrum is bereikbaar via:

Contact

Terug naar top arrow_upward
close