aA
sluiten
We begrijpen dat het coronavirus leidt tot veel zorgen en vragen. Een aantal van uw vragen gaan misschien wel over de zorg van DC Klinieken. Kan ik weer een afspraak maken? Wanneer mag ik wel of niet komen? Hoe zit het met de risico’s die ik loop bij mijn bezoek?
Graag beantwoorden wij zo veel mogelijk van die vragen in de veelgestelde vragen hieronder. Het is belangrijk te benadrukken dat al onze vestigingen gewoon open zijn. Wel hebben we overal maatregelen genomen vanwege het coronavirus. Dit hebben we gedaan om u veilig en verantwoord welkom te kunnen heten en de zorg te kunnen bieden die u van ons gewend bent.
Voor alle duidelijkheid: wij verlenen alleen ‘niet-coronazorg’. Bij DC Klinieken behandelen we geen coronapatiënten. Daarnaast is het goed om te weten dat wij altijd de richtlijnen van het RIVM volgen. Voor up-to-date informatie over het coronavirus en de maatregelen in Nederland kunt u het beste de website van het RIVM bezoeken.
Zeker. Als uw huisarts bepaalt dat u onze zorg nodig hebt, verlenen wij die. U kunt een afspraak maken via ons Service- en Informatiecentrum. Het telefoonnummer is 088 0100 900. Uw eerste afspraak vindt bijna altijd telefonisch of via videobellen plaats.
Ja, deze afspraak kan gewoon doorgaan als u tenminste niet ziek of verkouden bent. Wanneer u een afspraak heeft op een van onze vestigingen, bellen we u op de dag vóór deze afspraak. Dan nemen we met u een vragenlijst door (een zogeheten triage). Zo kunnen we zien of u klachten heeft, zoals hoesten, koorts en kortademigheid. Is dat het geval, dan kunt u niet bij ons terecht. We verzetten dan samen met u de afspraak.
We bellen u dus op de dag voor de afspraak. Als u na dat telefoontje ziek lijkt te worden, neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum (088 0100 900). U kunt uw afspraak dan in overleg verzetten.
Voor alle zekerheid meten wij ook uw temperatuur vlak voor een behandeling of verrichting in een van onze vestigingen. Ook vragen we u nogmaals naar klachten, zoals hoesten en kortademigheid. Als die temperatuur te hoog is, of als u andere klachten heeft, kan de afspraak helaas toch niet doorgaan. We hopen dat u dit begrijpt. Uiteraard verzetten we de afspraak dan samen met u.
We doen er alles aan om het besmettingsgevaar te verkleinen. Zo vervangen we veel fysieke consulten door telefonische. Ook nemen onze eigen specialisten en medewerkers zelf alle hygiënemaatregelen zoals die door het RIVM zijn voorgeschreven.
Dit verwachten we ook van u. Als u bij ons komt voor een afspraak, vragen we u dan ook uw handen goed te wassen. Daarvoor hebben we desinfecterende middelen in elke vestiging.
Verder plannen we onze afspraken anders dan anders. Zo ruimen we extra tijd in tussen twee verschillende afspraken. Ten slotte hebben we onze wachtkamers opnieuw ingericht, zodat er altijd in elk geval anderhalve meter ruimte tussen twee stoelen is.
Op deze manier kunnen we u veilig en verantwoord welkom heten!
Liever niet. Als het toch noodzakelijk is – en daar kunnen verschillende redenen voor zijn – dan vragen wij u om slechts één begeleider mee te nemen en geen kinderen. Wij verzoeken uw begeleider vriendelijk om tijdens uw afspraak niet in de wachtkamer plaats te nemen, maar bijvoorbeeld buiten of in de auto.
Ons Service- en Informatiecentrum staat graag voor u klaar om uw specifieke vragen te beantwoorden. U kunt de medewerkers bereiken via 088 0100 900. Dat kan op deze dagen en tijden:
maandag 08.00 – 20.00 uur
dinsdag 08.00 – 20.00 uur
woensdag 08.00 – 20.00 uur
donderdag 08.00 – 20.00 uur
vrijdag 08.00 – 18.00 uur
zaterdag 09.00 – 13.00 uur
Eind december kwam het bericht dat alle planbare zorg wordt uitgesteld. Dit geldt niet voor DC Klinieken. U kunt nog steeds bij ons terecht voor reguliere zorg. Wanneer u een afspraak heeft staan, gaat deze – zonder tegenbericht – door. U hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
Om ervoor te zorgen dat u onze vestigingen veilig kunt blijven bezoeken, hebben we enkele aanvullende maatregelen genomen. De belangrijkste is dat het dragen van een mondneusmasker in al onze centra verplicht is. Wij verzoeken u vriendelijk deze voor het betreden van het centrum op te zetten. Heeft u geen mondneusmasker? U kunt in elke vestiging een gratis exemplaar krijgen. Blijf gezond en wellicht tot snel!