aA
088 0100 900
Pagina voorlezen
Nieuws28 juli 2020

Het coronavirus: wat kunt u als patiënt van DC Klinieken verwachten?

We begrijpen dat het coronavirus leidt tot veel zorgen en vragen. Een aantal van uw vragen gaan misschien wel over de zorg van DC Klinieken. Kan ik weer een afspraak maken? Wanneer mag ik wel of niet komen? Hoe zit het met de risico’s die ik loop bij mijn bezoek?

 

Graag beantwoorden wij zo veel mogelijk van die vragen in de veelgestelde vragen hieronder. Het is belangrijk te benadrukken dat al onze vestigingen gewoon open zijn. Wel hebben we overal maatregelen genomen vanwege het coronavirus. Dit hebben we gedaan om u veilig en verantwoord welkom te kunnen heten en de zorg te kunnen bieden die u van ons gewend bent.

 

Voor alle duidelijkheid: wij verlenen alleen ‘niet-coronazorg’. Bij DC Klinieken behandelen we geen coronapatiënten. Daarnaast is het goed om te weten dat wij altijd de richtlijnen van het RIVM volgen. Voor up-to-date informatie over het coronavirus en de maatregelen in Nederland kunt u het beste de website van het RIVM bezoeken.

 

Meer informatie over onze maatregelen omtrent COVID-19

Veelgestelde vragen

 

1. Ik ben door mijn huisarts naar DC Klinieken verwezen. Kan ik (weer) een afspraak maken?

Zeker. Als uw huisarts bepaalt dat u onze zorg nodig hebt, verlenen wij die. U kunt een afspraak maken via ons Service- en Informatiecentrum. Het telefoonnummer is 088 0100 900. Uw eerste afspraak vindt bijna altijd telefonisch of via videobellen plaats.

 

2. De specialist van DC Klinieken wil me na de telefonische afspraak toch op een vestiging zien. Kan die afspraak doorgaan?

Ja, deze afspraak kan gewoon doorgaan als u tenminste niet ziek of verkouden bent. Wanneer u een afspraak heeft op een van onze vestigingen, bellen we u op de dag vóór deze afspraak. Dan nemen we met u een vragenlijst door (een zogeheten triage). Zo kunnen we zien of u klachten heeft, zoals hoesten, koorts en kortademigheid. Is dat het geval, dan kunt u niet bij ons terecht. We verzetten dan samen met u de afspraak.
 

3. Stel dat ik kort voor de afspraak ziekteverschijnselen krijg, wat dan?

We bellen u dus op de dag voor de afspraak. Als u na dat telefoontje ziek lijkt te worden, neem dan contact op met ons Service- en Informatiecentrum (088 0100 900). U kunt uw afspraak dan in overleg verzetten.

 

Voor alle zekerheid meten wij ook uw temperatuur vlak voor een behandeling of verrichting in een van onze vestigingen. Ook vragen we u nogmaals naar klachten, zoals hoesten en kortademigheid. Als die temperatuur te hoog is, of als u andere klachten heeft, kan de afspraak helaas toch niet doorgaan. We hopen dat u dit begrijpt. Uiteraard verzetten we de afspraak dan samen met u.
 

4. Hoe weet ik dat mijn eventuele bezoek aan DC Klinieken veilig is? Hoe zit het met het risico op besmetting?

We doen er alles aan om het besmettingsgevaar te verkleinen. Zo vervangen we veel fysieke consulten door telefonische. Ook nemen onze eigen specialisten en medewerkers zelf alle hygiënemaatregelen zoals die door het RIVM zijn voorgeschreven.

 

Dit verwachten we ook van u. Als u bij ons komt voor een afspraak, vragen we u dan ook uw handen goed te wassen. Daarvoor hebben we desinfecterende middelen in elke vestiging.

 

Verder plannen we onze afspraken anders dan anders. Zo ruimen we extra tijd in tussen twee verschillende afspraken. Ten slotte hebben we onze wachtkamers opnieuw ingericht, zodat er altijd in elk geval anderhalve meter ruimte tussen twee stoelen is.

 

Op deze manier kunnen we u veilig en verantwoord welkom heten!
 

5. Mag ik iemand meenemen naar een afspraak bij DC Klinieken?

Liever niet. Als het toch noodzakelijk is – en daar kunnen verschillende redenen voor zijn – dan vragen wij u om slechts één begeleider mee te nemen en geen kinderen. Wij verzoeken uw begeleider vriendelijk om tijdens uw afspraak niet in de wachtkamer plaats te nemen, maar bijvoorbeeld buiten of in de auto.
 

6. Mijn vraag over hoe jullie omgaan met het coronavirus is hierboven niet beantwoord. Wat nu?

Ons Service- en Informatiecentrum staat graag voor u klaar om uw specifieke vragen te beantwoorden. U kunt de medewerkers bereiken via 088 0100 900. Dat kan op deze dagen en tijden:

 

maandag 08.00 – 20.00 uur
dinsdag 08.00 – 20.00 uur
woensdag 08.00 – 20.00 uur
donderdag 08.00 – 20.00 uur
vrijdag 08.00 – 18.00 uur
zaterdag 09.00 – 13.00 uur

Terug naar top arrow_upward